IllumiRoom - gratka dla gracza
11 stycznia 2013, 10:00Inżynierowie z Microsoft Research udostępnili materiał wideo prezentujący technologię IllumiRoom. Przeznaczona jest ona dla użytkowników konsoli Xbox i pozwala graczowi na "zanurzenie się" w świecie wideo
Giętkie i całkowicie przezroczyste urządzenie do obrazowania
21 lutego 2013, 13:10W austriackim laboratorium powstało płaskie, giętkie i przezroczyste urządzenie do obrazowania z wymiennego arkusza polimeru.
Hologram przyszłości?
4 listopada 2010, 14:44Badacze z University of Arizona informują o stworzeniu systemu, który umożliwia wyświetlanie i aktualizowanie niemal w czasie rzeczywistym trójwymiarowego hologramu. Profesor Nasser Peyghambarian mówi, że system taki może znaleźć zastosowanie w wielu miejscach.
Optyczno-elektroniczna hybryda do szybkiego rozpoznawania obrazów
20 sierpnia 2018, 11:30Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda zaprojektowali system, który potrafi znacznie szybciej klasyfikować obrazy, używając przy tym znacznie mniej energii. Samochody autonomiczne mają pod masą dość duże, dość powolne i zużywające dużo energii komputery, mówi profesor Gordon Wetzstein, który stał na czele grupy badawczej. W przyszłości będziemy potrzebowali czegoś szybszego i mniejszego.
Automat balansujący ołówkiem
22 stycznia 2011, 00:11Szwajcarskim inżynierom udało się wykonać „mission imposible" robotyki - automat potrafiący balansować ołówkiem na podstawie jedynie obrazu z kamery. Co ważniejsze: ich rozwiązanie nie wymaga wcale dużej mocy obliczeniowej.
Mikrobiomowe przepychanki w dziele sztuki
10 grudnia 2018, 11:56Analiza mikrobiomu XVII-wiecznego obrazu pokazała, że choć różne mikroorganizmy systematycznie niszczą dzieło sztuki, są też takie, które można by wykorzystać do jego ochrony.
Nanorurki pokażą, co w myszy piszczy
30 maja 2011, 16:48Obecnie testy wielu leków dla ludzi prowadzi się wstępnie na myszach. Możność uzyskania klarownego obrazu wnętrza zwierzęcia ma więc kolosalne znaczenie. W praktyce często wykorzystuje się fluorescencyjne barwniki, ale już kilka milimetrów pod skórą obraz staje się tak zamazany, że naukowcy tak naprawdę nie za bardzo wiedzą, co widzą. W ramach najnowszych eksperymentów specjaliści z Uniwersytetu Stanforda posłużyli się fluorescencyjnymi nanorurkami węglowymi, dzięki czemu rzeczywistością stało się zaglądanie na kilka centymetrów w głąb zwierzęcia.
Kolejny wymiar Surface'a
30 października 2008, 12:41Badacze z brytyjskiego oddziału Microsoft Research pokazali bardzo interesujące rozszerzenie dla urządzenia Surface. Dodaje ono niejako drugi ekran do płaskiego wyświetlacza.
Długodystansowe Super Hi-Vision
21 stycznia 2014, 08:32Japoński nadawca telewizyjny, firma NHK, informuje o udanej długodystansowej naziemnej transmisji obrazu 8K Super Hi-Vision. Przed dwoma laty NHK podczas pierwszej w historii eksperymentalnej transmisji takiego sygnału przesłała go na odległość 4,2 kilometra. Teraz dystans ten wydłużono do 27 kilometrów
Lekcy po cytrynie, ciężcy po wanilii
6 września 2019, 12:43Podczas badań prowadzonych w Sussex Computer-Human Interaction Lab (SCHI Lab) w obecności zapachu cytryny ludzie czuli się szczuplejsi i lżejsi. Wyczuwając woń wanilii, ochotnicy czuli się za to grubsi i ciężsi. Naukowcy mają nadzieję, że te ustalenia uda się wykorzystać do opracowania nowych rekomendacji do terapii pacjentów z zaburzeniami postrzegania ciała albo nowych technologii ubieralnych, które będą mogły poprawiać samoocenę.
